Menu Zamknij

Webinar – Exporting value with digital marketing – 21 april 2021

W dniu 21 kwietnia Confindustria Polonia uczestniczyła w wydarzeniu dedykowanym Polsce, organizowanym przez Confindustria Vicenza, zatytułowanym “Exporting value with digital marketing”, we współpracy z ICE Warsaw i Intesa San Paolo.

Konferencja rozpoczęła się od powitania Stefano Acerbi, szefa obszaru rynków zagranicznych Confindustria Vicenza i webinarium. Wprowadzenie, które zostało zredagowane przez dr Ugo Resconi, Dyrektora Handlowego ds. Przedsiębiorstw Veneto West i Trentino Alto-Adige w Intesa Sanpaolo oraz Alessandro Saglio, Dyrektora Generalnego Confindustria Polonia, skupiło się na głównych tematach interesujących uczestników webinarium: “prężnej” sile polskiej gospodarki, jej głównych atutach (edukacja, umiejętności, młodzież) oraz silnych więzach, które łączą terytorium Vicenzy z polskim rynkiem.

Kontekst makroekonomiczny został przeanalizowany przez dr Pesce, ekonomistę Międzynarodowej Sieci Badawczej w Dziale Badań Intesa Sanpaolo. Na podstawie danych podkreślono, że Polska, pomimo gwałtownego spadku PKB w 2020 r. spowodowanego pandemią, utrzymuje solidne wyniki, powyżej średniej UE. Interwencje, począwszy od bardzo ekspansywnej polityki gospodarczej, mającej na celu zwiększenie płynności w systemie gospodarczym i utrzymanie kosztów finansowania na niskim poziomie w kontekście ograniczonej presji inflacyjnej, po znaczące środki polityki fiskalnej, wynikają z szerokiego marginesu, jaki władze polskie nadały brakowi nierównowagi na rachunkach publicznych i zagranicznych. Następnie opisano potencjalne perspektywy gospodarcze, zarówno polskie, jak i europejskie, w odniesieniu do możliwych scenariuszy poprawy lub pogorszenia się sytuacji pandemicznej w najbliższych miesiącach.

Następnie Pan Mafodda, Dyrektor ICE Warszawa, omówił główne wskaźniki makroekonomiczne włoskiego eksportu i włosko-polskiej wymiany handlowej w głównych sektorach handlu (maszyny, pojazdy mechaniczne, wyposażenie, elektronika i elektrotechnika, chemia, artykuły rolno-spożywcze). Możemy docenić silną przewagę towarów przemysłowych i półproduktów. Zaprezentowane zostały również główne „marketplace” i platformy B2B rozpowszechnione w Polsce (Allegro, Ceneo, Mediaexpert…).

Webinarium kontynuowane było pod znakiem kultury i “Pillole di Polonia”: Sebastiano Giorgi, dyrektor magazynu “Gazzetta Italia” opowiedział o pięknych relacjach nawiązanych na przestrzeni wieków między Polską a Włochami, podkreślając aspekty bliskości między obiema populacjami. Język, religia, jedzenie, tradycje tożsamościowe to podstawowe aspekty, które należy wziąć pod uwagę nawet w przypadku tematów czysto biznesowych.

Webinarium zakończyło się wystąpieniem przedsiębiorcy Sebastiana Zawadzkiego, właściciela firmy Smaki Południa, zadowolonego użytkownika platformy e-commerce Allegro, oraz krótką sesją pytań i odpowiedzi wśród uczestników.

Dziękujemy prelegentom i uczestnikom, dzięki którym webinarium było możliwe i dało możliwość zaprezentowania Confindustria Polonia i jej działalności na terenie Polski. W szczególności chcielibyśmy podziękować dziennikowi Giornale di Vicenza, który w swoim artykule poświęcił wiele miejsca polskiemu rynkowi i możliwościom dla włoskich firm, a także wymienił nasze Stowarzyszenie jako “pomost” i wsparcie dla inwestycji oraz bezpośredniego dialogu z polskimi władzami. Pełny artykuł znajduje się w załączniku.

Zapraszamy do śledzenia na bieżąco kolejnych wydarzeń i inicjatyw organizowanych dla Państwa przez Confindustria Polonia.

Podobne wpisy

pl_PL